بلاگ

موفقیت چیست؟

موفقیت چیست؟

هر کس که به شما زنگ میزند تا احوال شما را جویا شود به گونه ای صحبت میکند که متوجه شود ایا شما در کار خود و یا فعالیتی که انجام میدهید موفق هستید یا خیر ؟

همیشه در پایان مکالماتمان بیشتر از این جمله برای حسن نیت خود استفاده میکنیم که موفق باشید در هر کاری که انجام میدهید!

چندروز پیش تماسی از شخصی داشتم که برای جویا شدن احوال من به شماره موبایل من زنگ زد و بعد از کلی احوال پرسی در اخر جمله هایش باز به چنین جمله ای برخورد کردم (میخواستم بدونم ایا تونستی توی کاری که داری انجام میدهی موفق باشی ….!)

به راستی موفقیت چیست؟

در هر کجا که به دنبال معنای موفقیت بگردید معناهای متفاوتی را پیدا خواهید کرد این جا یک سوال مطرح میشود بین این همه معنای متفاوت کدام یک میتواند درست باشد حقیقت امر این است که برای هر شخص موفقیت یک معنای واحد و مشخصی دارد و هر بار میتواند این معنا متفاوت هم باشد برای مثال یک شخص که در انتظار زمان امتحان کنکور است موفقیت یعنی قبول شدن در دانشگاه مد نظر و به دست آوردن رتبه قبولی دلخواه بعد از امتحان کنکور معنای موفقیت برایش تغییر خواهد کرد و موفقیت یعنی پیدا کردن شغل مناسب . بعد از شغل پیدا کردن معنای موفقیت باز هم تغییر خواهد کرد این بار موفقیت یعنی کسی که یک زندگی شاد و با لذت را بسازد این نمونه ای از تعریف هایی یک فرد از موفقیت است . امکان دارد که شما بگویید خیر این موفقیت نیست بله درست است موفقیت از دیدگاه شما هر آنچه که باشد آن موفقیت شماست و شما با به دست آوردن آن موفق خواهیدبود .

موفقیت از دیدگاه بزرگان

ژاپنی ها یک ضرب المثل دارند که میگویند < هفت بار زمین بخور ، هشت بار بایست >

آلبرت شوایتزر (Albert Schweitzer) «موفقیت کلید خوشبختی نیست، بلکه خوشبختی کلید موفقیت است.

هربرت بایارد سووپ (Herbert Bayard Swope) «من نمی توانم فرمول موفقیت را به شما بدهم ، اما میتوانم فرمول شکست را به شما ارائه دهم : سعی کنید همه را راضی نگه دارید .

تونی هسیه (Tony Hsieh): «از تعقیب پول دست بردارید و تعقیب اشتیاقتان را آغاز کنید.

بزرگ اجتماع هم که باشی نمیتوانی یک معنی واحد در زمینه ی موفقیت ایجاد کنی زیرا انسان ها با یک دیگر برابر نخواهند بود مانند انگشان دست که هر شخص باشخصی دیگر متفاوت است پس موفقیت و موفق بودن هم به این گونه عمل میکند

موفقیت چرا اهمیت دارد

موفقیت یک معیار سنجش در رسیدن به هدف است و شما هر بار که به هدف مشخص شده دست پیدا میکنید موفق خواهید بود مهم نیست این هدف شما نوشتن یک نامه باشد یا خرید یک ماشین و یا تاسیس یک شرکت شما هر بار که هدفی را مشخص میکنید معیار عملکرد خوب یا بد خود را با کلمه موفقیت تایید خواهید کرد . برای مثال  : کسی که به دنبال ارتقا در کسب کار خود است اگر خود را موفق بداند یعنی برای هدف خود عملکرد خوبی داشته است اگر خود را موفق نداند یعنی عملکرد خوبی نداشته است و گاها از هدف خود هم میتواند دور شده باشد.

موفقیت

گرنت کاردون یک کار افرین و استاد دانشگاه این گونه موفقیت را بیان میکند که موفق کسی است که هدفی مشخص میکند و به آن دست پیدا میکند پس میشود موفق اما موفقیت به معنای رسیدن به تعداد بیشتر از آن هدف هاست زیرا کلمه ی موفقیت جمع است و موفق مفرد پس

برای کسی است که به هدف های بیشتری دست پیدا میکند

کسب اعتبار

کسی که هدف و رویایی را دنبال میکند در مسیر خود شکست ها و مشکلاتی را تجربه میکند که راه رسیدن به هدف و رویا اش را دشوار میکند اما پس از آن که آن سختی و مانع ها را از سر راه خود برمیدارد و به نتیجه ای که به دنبالش بوده است میرسد اعتبار بسیار زیادی را به دست میاورد و افراد دیگر جور دیگری به آن شخص نگاه خواهد کرد . و اورا موفق مینامند.

ساخت فرصت های جدید

هر بار که شما به نتیجه ای میرسید فرصت های جدید در زندگی برای شما ایجاد خواهد شد و هدف های بزرگتری میتوانید در زندگی برای خود انتخاب کنید برای مثال وقتی کسی موفق به راه اندازی یک شرکت میشود و میتواند در سه سال اول فعالیت خود عمل کرد بسیار خوبی را از خود به جای بگذارد توجه دیگر فعالان بازار را به خود جلب میکند و باعث میشود همکاری های بهتری در مسیر کاری خود به وجود بیاورد

کلام اخر

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم حال شما میدانید که حیطه ای انتخاب میکنید تا در آن موفق شوید ، یک شکل واحد نخواهد بود و برای هر شخص و در هر شرایط تغییر خواهد کرد نمونه ای از حیطه هایی که بسیاری از افراد انتخاب میکنند که موفق باشند دراختیار شما خواهیم گذاشت .حال شما با توجه به دانشی که کسب کردید حیطه ای که میخواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا موفق شوید را انتخاب کنید :

در رسیدن به ارتقای شغلی موفق باشند

برای کسب مهارتی جدید موفق باشند

در امتحان با کسب نمره قبولی موفق باشند

در ازدواج با ساخت یک زندگی ایده ال موفق باشند

حال شما انتخاب کنید که میخواهید در چه حیطه ای موفق باشید …..

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید