بلاگ

پنج مانع موفقیت

چرا موفق نمیشویم

در دنیای امروز بقای ما انسان ها و تشکیل یک زندگی رضایت مند و با کیفیت به میزان موفقیت ما در زندگی بستگی دارد اگر بخواهیم ارتباط برقرار کنیم ، افراد دیگر به ما از دید موفق بودن یا نبودن نگاه میکنند اگر ما در زندگی دست آورد های موفقیت آمیزی داشته باشیم احساس بهتری برای ارتباط برقرار کردن با ما و یا حتی همکاری با ما خواهند داشت . در نتیجه در طول زندگی تمام تلاش خود را میکنیم که موفق باشیم و در بین انسان ها جایگاه بهتری را ازآن خود کنیم اما چرا هرچه تلاش میکنیم و هرچه سخت کار میکنیم نمیتوانیم موفق شویم ؟ چرا نمیتوانیم خودمان را یک فرد موفق بدانیم ؟ چرا همیشه نگاه ما به زندگی دیگران است و خود را با زندگی دیگران مقایسه میکنیم ؟

در این مقاله به شما خواهم گفت ، 5 دلیل که مانع شما میشوند برای عدم موفقیت شما چه هستند

اصلا موفیت چی هست ؟

همه ما دلمان میخواهد که موفق شویم اما آیا واقعا میدانیم موفقیت یعنی چی ؟ آیا موفقیت از دیدگاه دیگران با ما برابری میکند ؟ موفقیت یعنی رسیدن به جایگاهی که به دنبالش هستی ، زمانی که به آن جایگاه رسیدی تو موفق شده ای .

بیشتر ما انسان ها فکر میکنیم موفقیت یک موضوع ثابت است یعنی کسی که پول بیشتر دارد و یا جایگاه بهتر دارد موفق است این تعریف موفقیت نمیتواند باشد  و موفقیت اگر این گونه سنجیده میشد فردیت و شخصی سازی در  انسان ها کاملا نابود میشد ، موفقیت هر فرد منحصر به فرد است و هر کسی در زندگی که دارد دلش میخواهد دست آوردهایی داشته باشد که با دیگری متفاوت است . در نتیجه موفقیت برای هر شخص تعریف خاص خودش را دارد ، حتی اینکه در چه دوران از زندگی خود هستیم هم تاثیر گذار است منظور از نظر جوان یا نوجوان بودن است یک جوان دوست دارد در دانشگاه با مدرک ارشد فارغ التحصیل شود و این تعریف موفقیت برای اوست یک بزرگ سال به دنبال این است که در کسب و کار خود رشد درآمدی 20 درصدی را تجربه کند برای این شخص رشد درآمد تعریف موفقیت است .

موفقیت چرا اهمیت دارد

شما به کسی کمک خواهید کرد که در مسیر خواسته هایش دارد حرکت میکند نه اینکه کسی که ایستاده و حرکتی نمیکند زمانیکه  شما حرکت کنید و موفقیت های بشتری به دست بیاورید دیگران به سمت شما حرکت خواهند کرد و باعث توان بیشتر شما میشوند همچنین:

  • موفقیت اعتبار میدهد و باعث اعتماد دیگران میشود .
  • موفقیت ها ایجاد احساس رضایت میکنند در زندگی.
  • موفق بودن و موفقیت داشتن باعث اعتماد بنفس میشود .
  • آدم های موفق مورد توجه قرار میگیرند .

  5 مانع موفقیت شما

در دنیایی زندگی میکنیم که هیچ محدودیتی ندارد و تنها محدودیتی که وجود دارد خود ما انسان ها هستیم ما انسان ها برای خود محدودیت درست میکنیم که کمترین اسیب را ببینیم ،گاهی این محدودیت ها ناخودآگاه است و گاه خودآگاه ، در نتیجه زمانی ما با این محدودیت ها آشنا میشویم بهتر میتوانیم آنها را از سر راه خود برداریم .

1.     نمیدونم میخوام چیکار کنم

این که ما نمیدانیم که باید چه کار کنیم اولین مانعی است که با آن برخورد میکنیم . گاهی کمال گرا میشویم و میخواهیم دقیقا بدانیم که باید چکار کنیم .اما  مسیر زندگی اینگونه هیچ وقت پیش نرفته است و امروز هم این گونه پیش نخواهد رفت که دقیقا بدونید در مسیر زندگی چه اتفاقی برای شما رخ خواهد داد چون دنیا پر است از پیچیدگی و ابهام .

2.     طرز فکر غلط نسبت به موفقیت

طرز فکر شیوه ی فکر کردن ما نسبت به یک موضوع است. این که ما با خود میگویم این کار سخت است . من نمیدانم چطور باید آن را انجام دهم ، از پس این کار برنمیام ، این کار در حد من نیست ، این کار سادس ، من میتونم انجامش دهم ، همیشه از هر مشکلی رد شدم از این مشکل هم رد میشوم ، …. هر طرز فکری که داشته باشید چه مثبت باشد و چه منفی مشخص میکند که سختی مسیر شما به چه اندازه باشد ما انسان ها احساسات مختلفی داریم که منشاء این احساسات افکار ما هستند کافیه که شما با خود به لیمو ترش فکر کنید دهانتان پر از آب میشود همین الان که در باره آن با شما صحبت کردم به دهانتان توجه کنید؟!

3.     باورهای نادرست که چشم و گوشهای شمارا بسته

باورهای ما نقش مهمی در زندگی ما بازی میکند کسی که باور دارد حتما موفق میشود تلاش بیشتری میکند و کسی که باور دارد قبلا نتونسته الانم نمیتونه زود تر تسلیم میشود این که شما خود را موفق بدانیم یا ندانید بسیار اهمیت دارد اجازه ندهید شکست های گذشته روی شما تاثیر بگذارد . چشمان خود را باز کنید ، شما کلی موفقیت هایی در زندگی کسب کرده اید که آن ها را فراموش کردید سعی کنید به یاد بیارید که اولین باری که در مدرسه به کلاس بالا تر ارتقا پیدا کردید یک موفقیت بود به یاد بیارید که زمانی گواهی نامه خود را به دست گرفتید یک موفقیت بود قرار نیست که ما کارهای خیلی بزرگ کنیم،  مانند ایلان ماسک فضاپیما به فضا پرتاب کنیم تا موفق باشیم موفقیت از کارهای کوچک شروع میشود پس باور کن که تو هم همین حالا یک انسان موفق هستی و به موفقیت های بسیار زیادی برای خود خواهی ساخت.

4.     انجام ندادن کارهای موثر

زمانی که در زندگی خود هدفی مشخص نکنید و برا آن هدف برنامه ریزی نکنید شما ممکن است کلی تلاش کنید کلی زحمت بکشید اما دائما به خود بگویید زندگی شما تغییری نکرده است . بسیاری از انسان ها با خود فکر میکنند که دارند تمام تلاش خود را میکنند این کاملا درست است اما دارند کاری را انجام میدهند که از اهمیت پایینی برخوردار است و چه انجام شود چه انجام نشود چیزی تغییر نمیکند مانند یک دانشجو برای اینکه مقاله خود را کامل کند در گیرتعویض ویندوز کامپیوتر خود میشود ،  درست است که باید این کار را انجام دهد اما مقاله از الویت بالایی برخوردار بود و باید تا چند ساعت دیگر تحویلش بدهد .

5.     عدم داشتن استمرار و مداومت

هر کاری سختی و مشکلاتی دارد اما گاهی احساس میکنید توان شما کافی نیست و مشکلاتی ایجاد میشود و با خود فکر میکنید که دیگر از پس آن بر نمی آیید و باید دست بکشید اینجا جایی است که باعث میشود شما در آن کار یک بازنده باشید . مسیر شما مشخص است و اگر از روی آگاهی آن را انتخاب کرده باشید نمیتوانید از آن دست بکشید . برای اینکه شما موفق شوید به استمرار و مداومت نیاز دارید باید ادامه بدهید و تا زمانی که به جایگاهی که دلتان میخواهد نرسیدید دست نکشید اما گاهی لازم است برای جلوگیری از خصارت مسیر را تغییر داد .

حال باید چیکار کرد

زندگی ما آدم ها با یکدیگر فرق میکند و هر کس مسائلی دارد که دیگری ندارد . اما باید جوری شرایط را پیش ببریم که بتوانیم مسائل پیش آمده را حل کنیم و دست از مسیرمان برنداریم باید بدانیم میخواهیم چه کاری انجام دهیم و باید طرزفکر ما یک طرز فکر مثبت و موفق باشد باورهایی داشته باشیم که مارا در مسیر راهنمایی کند و نه اینکه جلوی ما را بگیرد که حرکت نکنیم باید به حرکت کردن خود ادامه دهیم و استمرار داشته باشیم هر چه مشکلات بیشتری را حل کنید شما توانایی و پتانسیل موفقیتتان در آن کار بیشتر خواهد شد و قطعا به جایگاهی که دنبالش هستید خواهید رسید ، زمانی که به موفقیتی برسید شما دیگر آدم سابق نخواهید بود .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید